Plan je bezoek

Een bezoek aan muZIEum is leuk, spannend en onvergetelijk! Bereid je bezoek daarom goed voor. Op deze pagina vind je alle praktische informatie.

Zeker zijn van een expeditie? Boek direct online, dan weet je zeker dat er een gids voor je klaarstaat.

For English or German tours, please call us at
+31 24 200 10 50 as online booking is unavailable.

Exclusief, avondbezoek of vergaderen

Wil je muZIEum exclusief voor jouw gezelschap? Of ben je op zoek naar een unieke locatie voor een avondbezoek of vergadering?

Ontdek de mogelijkheden en lees hier meer over onze vergaderruimtes. Voor een exclusief of avondbezoek kun je eenvoudig contact opnemen via de onderstaande knoppen. We denken graag met je mee!

reserveringen@muzieum.nl +31 24 200 10 50

Route en parkeren

Adres en route 

Ziekerstraat 6B, 6511 LH Nijmegen. Klik hier om de route in Google maps te openen.
Bij binnenkomst neem je de roltrap of de lift naar de eerste verdieping, daar vind je de balie waar we je graag ontvangen.

Parkeren

Je kunt je auto het beste parkeren bij Parkeergarage Mariënburg of Parkeergarage Keizer Karel.
Let op: Parkeergarage Mariënburg is op zondag pas geopend vanaf 10.00 uur.

Openbaar vervoer

Wij liggen op 15 minuten loopafstand van het centraal station. Wanneer je de bus pakt, is bushalte Plein 1944 het dichtstbij.

Informatie over toegankelijkheid

We streven naar een onvergetelijke en veilige ervaring voor al onze bezoekers. Hoewel we onze expedities toegankelijk proberen te maken voor iedereen, kunnen er beperkingen zijn.

Ben je slechthorend, zwanger, slecht ter been of claustrofobisch? Gebruik je een rolstoel, rollator of ander hulpmiddel? Neem dan contact met ons op! We bespreken graag de mogelijkheden met je.

Illustratie van drie bezoekers: een persoon in de rolstoel, de ander zegt hallo in gebarentaal en de derde persoon heeft een blindengeleidehond en taststok in de hand.

Het muZIEum-café

Geniet voor of na je expeditie van een lekker kopje koffie, thee, iets fris of een snack in ons café.

In ons assortiment: warme en koude dranken, zoete en hartige snacks.

Eten en drinken is alleen toegstaan in ons café.

Illustratie van iemand achter de bar die koffiezet voor de bezoeker die aan de bar zit.

Veelgestelde vragen

Moet ik altijd van tevoren reserveren?

Ja, door de grote belangstelling raden we je aan je beleving van te voren te boeken, zo weet je zeker dat je kan ervaren hoe het is om blind of slechtziend te zijn.

Kan ik mijn Museumjaarkaart gebruiken?

Nee, dit is niet mogelijk. Onze missie is het creëren van werkgelegenheid. Dit doen wij zonder structurele subsidie en daarbij zijn we dus afhankelijk van de inkomsten van entrees. Daar zijn we natuurlijk heel trots op, maar dat houdt ook in dat we de Museumkaart niet kunnen accepteren.

Op dit moment bereiden wij onze verbouwing voor. Vanaf de heropening is het mogelijk om gebruik te maken van je Museumkaart.

Ik heb tickets geboekt, maar niet het hele gezelschap gaat mee. Wat nu?

Een optie is om langs te komen met de mensen die wel kunnen, de niet-gebruikte tickets zijn daarna niet meer geldig. Je krijgt voor de niet-gebruikte tickets geen geld of andere vergoeding terug.

Ik wil annuleren, kan dat?

Dat vinden wij natuurlijk jammer, maar het kan wel. Echter, hebben wij deze plaats(en) wel vastgehouden en gezorgd dat er voor iedere beleving een gids ingepland is. Om die reden hanteert het muZIEum annuleringsvoorwaarden.
Klik hier om de annuleringsvoorwaarden te lezen.

Krijg ik mijn geld terug als ik te laat ben of niet kom?

Mocht je na de reservering niet of te laat arriveren, dan ontvang je geen geld of ander vergoeding terug van de toegangsprijs.

Ik ben te laat, wat moet ik doen?

Zorg ervoor dat je een kwartier voor de start van jouw tijdslot aanwezig bent. Lukt dit toch niet? Bel ons via 024 - 200 10 50, dan kijken we graag met je naar de mogelijkheden.

Let op: we doen ons best om je op een later tijdstip deel te laten nemen aan een andere expeditie, maar we kunnen niet garanderen dat dit lukt.

Kan ik groepskorting krijgen?

Nee, dit is niet mogelijk. Onze missie is het creëren van werkgelegenheid. Dit doen wij zonder structurele subsidie en daarbij zijn we dus afhankelijk van de inkomsten van entrees. Daar zijn we natuurlijk heel trots op, maar dat houdt ook in dat we geen korting kunnen bieden.