Praktische informatie
Een bezoek aan muZIEum is leuk, spannend en onvergetelijk! Bereid je bezoek daarom goed voor. Hier vind je alles wat je nodig hebt met betrekking tot je bezoek.
Prijzen (t/m 31-12-2023)
Openingstijden
-
Maandag
12:00 - 17:00 uur
-
Dinsdag
09:30 - 17:00 uur
-
Woensdag
09:30 - 17:00 uur
-
Donderdag
09:30 - 17:00 uur
-
Vrijdag
09:30 - 17:00 uur
-
Zaterdag
09:30 - 17:00 uur
-
Zondag
09:30 - 17:00 uur
Wij zijn gesloten op
Koningsdag (27 april)
De intocht (vrijdag) van de Vierdaagse
Eerste kerstdag (25 december)
Nieuwsjaarsdag (1 januari)
Exclusief of avondbezoek
Het muZIEum alleen voor jouw gezelschap? Ontdek de mogelijkheden van een exclusief of avondbezoek. Neem contact op via onderstaande knoppen, we denken graag met je mee.
reserveringen@muzieum.nlToegankelijkheid
Ben je slechthorend, zwanger, slecht ter been, of claustrofobisch? Maak je gebruik van een rolstoel, rollator of ander hulpmiddel?
Dan willen we je vragen contact op te nemen via reserveringen@muzieum.nl of 024 - 200 10 50 om samen te kijken naar de mogelijkheden.
Het muZIEum-café
Geniet voor of na je expeditie van een lekker kopje koffie, thee, iets fris of een snack.
-
Koffie, thee & fris
-
Snacks
Route en parkeren
Adres
Ziekerstraat 6B
6511 LH Nijmegen
Route
Klik hier om de route in Google maps te openen.
Parkeren
Je kunt je auto het beste parkeren bij Parkeergarage Mariënburg of Parkeergarage Keizer Karel.
Let op: Parkeergarage Mariënburg is op zondag pas geopend vanaf 10.00 uur.
Openbaar vervoer
Wij liggen op 15 minuten loopafstand van het centraal station. Of wanneer je de bus pakt, is bushalte Plein 1944 het dichtstbij.
Veelgestelde vragen
Hoe is het muZIEum bereikbaar?
Ons adres is Ziekerstraat 6b in het stadscentrum van Nijmegen.
Kom je met de auto? Dan kun je het beste parkeren bij Parkeergarage Mariënburg of Parkeergarage Keizer Karel. Let op: Parkeergarage Mariënburg is op zondag pas geopend vanaf 10.00 uur.
Kom je met het openbaar vervoer? Wij liggen op 15 minuten loopafstand van het centraal station. Of wanneer je de bus pakt, is bushalte Plein 1944 het dichtstbij.
Waar kan ik parkeren?
Je kunt je auto het beste parkeren bij Parkeergarage Mariënburg of Parkeergarage Keizer Karel. Let op: Parkeergarage Mariënburg is op zondag pas geopend vanaf 10.00 uur.
Wat zijn de openingstijden?
Wij zijn open op:
- Maandag van 12.00 tot 17.00 uur.
- Dinsdag tot en met zondag van 09.30 tot 17.00 uur.
De laatste rondleiding start elke dag om 15.30 uur.
Op maandagen in schoolvakanties zijn we open van 09.30 tot 17.00 uur.
Wij zijn gesloten op:
- Koningsdag (27 april)
- De intocht van de Vierdaagse
- Eerste kerstdag (25 december)
- Nieuwsjaarsdag (1 januari)
Is het nodig om mijn bezoek vooraf te reserveren?
Door de grote belangstelling raden we je aan je bezoek van te voren te boeken, zo weet je zeker dat je deel kan nemen aan een expeditie.
Klik hier en boek direct je tickets.
Hoe werkt het met de aanvangstijden?
Tijdens het bestellen van je tickets selecteer je de gewenste datum en tijd. De gekozen starttijd geldt als aanvangstijd.
Is het mogelijk om langs te komen zonder een expeditie te boeken?
Helaas is dit niet mogelijk. Bij een bezoek aan ons boek je altijd een van de expedities, waarmee je ook toegang krijgt tot de rest van het museum.
In sommige gevallen kan er een uitzondering zijn, bijvoorbeeld tijdens een evenement. Houd onze agenda in de gaten om te zien wanneer dit het geval is.
Hoelang duurt een bezoek?
Gemiddeld ben je 1,5 tot 2 uur bij ons. Dit is inclusief de voorbereiding op je expeditie, de expeditie en tijd voor de tentoonstelling.
Ik heb mijn ticket gekocht bij ANWB, DagjeWeg, Tiqets of Tripper. Hoe kan ik reserveren?
Wanneer je jouw ticket hebt gekocht bij een van onze partners is het mogelijk om te resereven door te bellen naar 024 - 200 10 50 of te mailen naar reserveringen@muzieum.nl.
Is mijn Museumkaart geldig?
Je Museumkaart is niet geldig. Onze missie is het creëren van werkgelegenheid. Dit doen wij zonder structurele subsidie, en daarbij zijn we dus afhankelijk van de inkomsten uit entreegelden. Daar zijn we natuurlijk heel trots op, maar dat houdt ook in dat we de Museumkaart niet kunnen accepteren.
Kan ik groepskorting krijgen?
Nee, dit is niet mogelijk. Onze missie is het creëren van werkgelegenheid. Dit doen wij zonder structurele subsidie, en daarbij zijn we dus afhankelijk van de inkomsten uit entreegelden. Daar zijn we natuurlijk heel trots op, maar dat houdt ook in dat we geen korting kunnen bieden.
Ik wil annuleren, kan dat?
Wil je jouw bezoek annuleren? Dat vinden wij jammer, maar het is mogelijk. Met jouw reservering hebben wij een (aantal) plaats(en) gereserveerd en een gids ingepland. Daarom hanteren we annulerings- of wijzigingskosten, die van toepassing zijn op alle gereserveerde activiteiten.
Klik hier om de annuleringsvoorwaarden te lezen.
Wat als ik te laat ben?
Je koopt een ticket met een starttijd voor je expeditie. Ben je te laat, dan is het helaas niet meer mogelijk om deel te nemen aan je expeditie, omdat deze al is gestart. Je krijgt geen geld of andere vergoeding terug.
Klik hier om de bezoekersvoorwaarden te lezen.
Wat als ik niet meer kan?
Dat vinden wij jammer. Afhankelijk van wanneer je bezoek plaats vindt kan je het wijzigen of annuleren.
Klik hier om de annuleringsvoorwaarden te lezen.
Krijg ik mijn geld terug als ik niet kom opdagen?
Beslis je om niet te komen, dan ontvang je geen geld of andere vergoeding terug.
Graag leggen we kort onze bezoekersvoorwaarden uit. Bij het boeken heb je hiermee ingestemd. Waarom wij deze voorwaarden hanteren? Bij ons ervaar je hoe het is om niets te zien, door middel van een ontmoeting met onze blinde en slechtziende collega's. Dit is niet alleen onvergetelijk, maar ook belangrijk omdat je hierdoor werk creëert voor blinden en slechtzienden.
Momenteel heeft slechts 29% van de blinden en slechtzienden een baan. Dit willen wij veranderen. Werk is namelijk van grote waarde voor iemand. Het draagt bij aan wie je bent en wat je doet.
Als organisatie ontvangen wij geen structurele subsidies en zijn we afhankelijk van entreegelden. Daarom hanteren wij annuleringsvoorwaarden.
We begrijpen dat annuleringskosten vervelend zijn, maar deze dragen wel direct bij aan betaalde banen voor blinden en slechtzienden.
Vanaf welke leeftijd is een bezoek aan muZIEum geschikt?
De expeditie in het donker is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar.
Een rondleiding in het donker kan spannend zijn en impact hebben, daarom raden we deze ervaring af voor kinderen jonger dan 8 jaar.
Expeditie Ribbelroute is geschikt voor kinderen vanaf 13 jaar.
Tijdens deze beleving neem je deel aan het verkeer. Bij ons staat veiligheid voorop. Daarom is de leeftijdsgrens om mee te doen aan Expeditie Ribbelroute 13 jaar.
Heb je last van claustrofobie of epilepsie?
Expeditie in het donker
Deze expeditie vindt plaats in complete duisternis, wat kan zorgen tot ongemak bij mensen met claustrofobie of epilepsie.
Expeditie ribbelroute
Deze expeditie vindt buiten plaats. Tijdens de beleving draag je een augmented reality bril die oogziektes simuleert. Ook hier kan het voorkomen dat iemand last heeft van claustrofobie of epilepsie.
In de expedities komt het niet vaak voor, maar als je twijfels hebt om deel te nemen, aarzel dan niet om te bellen of te mailen voor overleg.
Wanneer je besluit mee te doen met de expeditie, is het goed om te weten dat je op elk moment kunt stoppen!
Klik hier om meer te lezen over onze toegankelijkheid.
Zijn blindengeleide- en hulphonden welkom?
Natuurlijk zijn blindengeleidehonden en hulphonden welkom en mogen ze overal mee naartoe, behalve tijdens de expeditie in het donker. We hebben een speciale, rustige plek voor hen ingericht, zodat jij ongestoord kunt genieten van je beleving.
Ben je van plan ons te bezoeken met je blindengeleide- of hulphond. Neem contact op via 024 - 200 10 50 of reserveringen@muzieum.nl.
Andere huisdieren zijn niet toegestaan vanwege veiligheidsredenen voor zowel de dieren als de bezoekers.
Klik hier om meer te lezen over onze toegankelijkheid.
Is het mogelijk om jullie met een rolstoel of rollator te bezoeken?
Het is mogelijk ons te bezoeken met een rolstoel of rollator. Helaas zijn niet alle expedities toegankelijk voor rolstoel- en rollatorgebruikers. Daarom willen we je vragen om contact met ons op te nemen via 024 - 200 10 50 of reserveringen@muzieum.nl, we denken graag met je mee.
Klik hier om meer te lezen over onze toegankelijkheid.
Mag ik zelf meegenomen eten en drinken nuttigen?
Helaas is dit niet toegestaan. Je kunt in het muZIEum-café een drankje en een kleine snack bestellen.