Huisstijl

Ben je van plan om iets over muZIEum te publiceren? Dat vinden we superleuk! Op deze pagina vind je alle informatie over onze huisstijlrichtlijnen, een korte beschrijving van muZIEum en beschikbaar beeldmateriaal.

Een korte omschrijving over muZIEum

Het muZIEum is een museum met impact, waar bezoekers ervaren hoe het is om blind of slechtziend te zijn. Bij muZIEum staat de persoonlijke ontmoeting altijd centraal: een baan voor de één, een beleving voor de ander. De bezoeker vertrouwt in het pikkedonker op zijn ervaringsdeskundige gids en ontdekt wat er juist wél kan als je niets ziet.

Met onze expedities bieden we een inclusievere kijk op de wereld. Dit doen we voor de ruim 350.000 blinde en slechtziende mensen in Nederland, waarvan slechts 29% een baan heeft. We zetten ons dagelijks in om betaalde banen en werkervaringsplaatsen te creëren.

Schrijfwijze muZIEum

De informele schrijfwijze is muZIEum:

  • De letters 'ZIE' in onze naam worden altijd in kapitalen geschreven.
  • Er wordt geen gebruik gemaakt van een hoofdletter M.
  • Staat muZIEum vooraan de zin, dan schrijven we Het muZIEum.
  • Staat muZIEum niet vooraan in de zin dan schrijven we muZIEum.

Voor officiele documenten wordt de statutaire naam gebruikt: Stichting muZIEum 2012.

Beeldmateriaal

Hier kun je het beschikbare beeldmateriaal downloaden. In de bestandsnaam van de foto staat de naam van de expeditie en de fotograaf. Vergeet niet de naam van de fotograaf te vermelden bij publicatie.

Download hier het beeldmateriaal van de expedities bij muZIEum.
Download hier het beeldmateriaal van muZIEum op locatie.

Social media

Maak je gebruik van social media en wil je het muZIEum taggen? Natuurlijk vinden wij dat leuk! Wij zijn actief op Instagram, Facebook, LinkedIn en TikTok. Vermeld ons in je berichten door @muzieum.

Uiteraard helpen wij je om het bereik te vergroten door het bericht te liken of te delen.

Op de hoogte blijven? Volg dan onze pagina's en like en deel onze berichten.

Persberichten

Persberichten die wij versturen, worden altijd vooraf afgestemd met eventuele betrokken partijen. Voor verdere pers- en mediavragen kan je contact opnemen met de afdeling marketing.