Update coronavirus - Fijn je weer te ZIEn!

Update: woensdag 18 november 2020 - 09.00 uur

Onze gidsen mogen weer vol enthousiasme aan de slag om jouw ogen te openen. We kunnen niet wachten je weer te ZIEn. Nu november op z’n eind loopt, komt de maand van de feestdagen alweer in zicht: december! Alhoewel Sinterklaas en Kerstmis er dit jaar waarschijnlijk anders uitZIEn, blijft er een ding onveranderd: de onvergetelijke ontdekkingsreis bij het muZIEum.

Ondanks dat de sluiting ditmaal maar twee weken heeft geduurd, blijven het spannende tijden. Alle hulp is welkom! Zo blijven we ogen openen, door ze even te sluiten en daarmee onze belangrijkste missie waar te maken: werkgelegenheid voor blinden en slechtzienden. Jij kan ons zeker helpen! Hoe? Dat lees je hieronder:

Boek een beleving, als je het ons vraagt de leukste manier!

Natuurlijk zorgen wij ervoor dat iedere bezoeker het muZIEum veilig kan bezoeken. De maatregelen in het kort:

  • Reserveren is verplicht.
  • Houd anderhalve meter afstand, let op ons gidsen zij zien jou niet goed, jij hun wel.
  • Draag een mondmasker.
  • Bij aankomst wordt gevraagd je handen te desinfecteren, ook zijn er voldoende punten tijdens je bezoek om je handen extra te desinfecteren of te wassen.
  • Kom niet als je klachten hebt.
  • Hoest en nies in je elleboog.

Meer informatie over onze maatregelen

Reserveer online en profiteer van een voordeliger tarief of bel naar: 024 - 200 10 50

Het gouden cadeau

Surprises, kerstcadeaus of kerstpakketten voor je medewerkers, het is altijd weer zoeken om een origineel cadeau te geven. Het muZIEum heeft het gouden cadeau: geef een cadeaubon van ons. Heb jij al iemand op het oog, wie deze onvergetelijke ervaring niet mag missen?

Bestel hier de cadeaubon
Bekijk hier het aanbod kerstpakketten

Doe een donatie

Wil je graag bijdragen aan onze missie: werkgelegenheid creëren voor blinden en slechtzienden? Dan is het natuurlijk ook mogelijk om een donatie te doen. Voor ons zijn donaties en sponsoring een belangrijke bron van inkomsten om onze missie te kunnen uitvoeren. Doneren kan via het donatieformulier of direct een donatie te doen door het bedrag over te maken naar NL73RABO0159920604 t.n.v. Stichting muZIEum 2012. Wij vinden het altijd leuk om te horen, wat de reden is van je donatie. Wil je jouw reden met ons delen vul die dan in bij de omschrijving van je bankoverschrijving.

Doe een donatie!

Bereikbaarheid

Het muZIEum is van maandag tot en met vrijdag telefonisch bereikbaar tussen 09.00 – 17.00 uur. Je kunt ons bereiken door te bellen naar: 024 – 200 10 50. Natuurlijk kan je ook altijd je vraag mailen naar: info@muzieum.nl.

Tot ZIEns

Bekijk de website van het RIVM voor de meest actuele informatie.

Veelgestelde vragen bezoekers

1. Is het muZIEum open?
Ja, vanaf 19 november zijn wij weer zeven dagen per week geopend. Natuurlijk volgen wij altijd het beleid van de Rijksoverheid.

2. Krijg ik voor een geboekte reservering (5 november t/m 18 november) geld terug?
Natuurlijk hadden wij liever geZIEn dat je geboekte beleving door kan gaan, maar de veiligheid van jou als bezoeker en onze medewerkers staat voorop. Heb je een beleving geboekt in de periode dat we dicht zijn? Dan ontvang je van ons automatisch een bericht met een tegoed ter waarde van jouw boeking. Deze mail kan je gebruiken op het moment dat wij weer bezoekers mogen verwelkomen.

Het betekent erg veel voor ons als je jouw bezoek verplaatst. Het muZIEum houdt voor 80% haar eigen broek op, de overige 20% komt binnen via donaties. Nu wij geen bezoekers mogen ontvangen lopen wij het grootste deel van onze inkomsten mis. Wanneer jij jouw bezoek verplaatst draag je bij aan onze toekomst, onze belangrijkste missie: werkgelegenheid creëren voor blinden en slechtzienden en heb jij alvast een leuk uitje in het vooruitZICHT.

3. Kan ik online reserveren?
Ja, vanwege de huidige coronamaatregelen is dit zelfs verplicht. Reserveren kan online via: muzieum.nl/praktisch/altijd-reserveren of door te bellen naar 024 - 200 10 50.

4. Ik heb een entreeticket gekocht via een travel agent of reseller. Krijg ik bij annulering geld terug?
Mocht je via een reseller hebben geboekt, kun je contact opnemen met reserveringen@muzieum.nl daar kan je jouw boeking verplaatsen naar een andere dag.

5. We hebben een schoolbezoek/groepsbezoek geboekt en willen dit annuleren. Krijgen we ons geld terug?
Alle schoolboekingen/groepsbezoekingen worden in de periode dat wij dicht zijn geannuleerd. Wij nemen zo snel mogelijk contact met je op over het verplaatsen van de boeking.

6. Moeten kinderen t/m 18 jaar afstand van elkaar houden in het muZIEum?
Kinderen t/m 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden. Voor kinderen t/m 12 jaar geldt dat zij ook geen afstand hoeven te houden tot volwassenen.

Vragen over je reservering
Het muZIEum doet er alles aan om je vragen zo snel mogelijk te beantwoorden.
Voor vragen over je geplande bezoek, kun je een e-mail sturen naar reserveringen@muzieum.nl.